domenica 3 ottobre 2010

parlando di Ayodhya

Io e Kailash parlavamo della sentenza dell'alta corte di Allahabad sulla Babar Masjid di Ayodhya, ritrovandoci concordi e rasserenati dalla decisione di assegnare un terzo dell'area per un mandir hindu, un terzo per una masjid, un terzo per il gioco dell'akkara, avrebbero riaperto le scuole e i negozi, sarebbe cessato a giorni il presidio militare delle strade, il divieto di ogni assembramento di più di quattro persone, almeno per novanta giorni la pace era assicurata, almeno fino al verdetto della Suprema corte sui ricorsi delle fazioni muslim e hindu, che pretendevano l'intera area dove nacque Rama secondo le parole di Kailash, quando il mio amico si è addentrato in una sua fabulazione religiosa, dopo la recita in hindi di una sorta di mantra che aveva visto ricorrere in televisione
"Many names, but only one God,
for every one God give request

Nobody know there is God, one God, many incarnations, in differents times, in differents cast(e)s, not every God in the same time,not differents Gods in the same time, the only God borned like Rama, like Krisna,lord Vishnu had then, many incarnations, but Vishnu is one, - the same God, one only God, that borned like Allah in Muslim People, like Jesus in Christian people, or like Jain God in Jain people,
now no more Rama, Krisna, no more Allah God, or Jesus, may be now one incarnation of god is Dalai Lama, we don't know,...

... the people who pray Rama, Krishna, now pray only stones, we don't know where is God, we don't see where is God, we know only that there is only one God, and many incarnations of this.

...(Listen,) there are dry and green trees, and we give water to statues of stone like to dry trees, may be there is inside life, but I don't know, if there is inside God,

I don't know what I speak, if I speak well."

In queste sue ispirate parole, ora che le ripenso, era come se stesse (sento che veniva) riemergendo l'anima hindu ancestrale che gli dei li venerava nelle linfe vegetali della natura arbustiva, prima della pietrificazione di fronde, ed intrecci od incastri, in templi e recinti e portali torana.

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